Testing..testing...

Tuesday, May 25, 2010

hehe.. ni cubaan pertama saya nak buat entry.. tgk kakak aku dok rajin buat blog.. aku pun nak buat gak la..

cehhhh ni nak cerita pasal memasak ni :

sekarang saya dah mula memasak ye ;)

1. dah mula start memasak - bukan apa, takut nanti Dinesh bagi kawan kat rumah.. tak ke naya..
2. dah boring makan kat luar.. sampai dah tak tahu nak makan apa..
3. kakak2 aku semua terror masak.. malu pun ada..

dipendekkan cerita, semalam 24/05/10 adalah hari pertama aku menjejakkan diri ke dapur setelah setahun lebih berkahwin sampai dah ada anak dah pun.. issh isshh.

bak kata kak masa hari ni akan hujan lebat.. hampeh je.. memang hujan lebat pun pagi tadi..

cubaan masakan pertama saya malam tadi ialah :-

ayam goreng kunyit dan sayur kobis goreng... hahaha.. tak menarik kan? tapi untuk orang macam saya ni.. tu kira boleh tahan la..

nak tunjuk terror punya pasal malam tadi.. sambil potong sayur boleh pulak terhiris jari.. hei, malu betul..

gambar masakan tak dapat disertakan kat sini.. sebab kelam kabut.. terus nak rasa lauk2 tu..
dan untuk pengetahuan anda lauk tu habis ye.. licin sama sekali..

ok la.. nak pergi tgk buku resepi.. malam ni nak masak udang sambal.. permintaan dari Dinesh Alwan.

1 comments:

Iz said...

wow alice.. terer la tu goreng ayamm.. ingat senang ke nak goreng ayam?